Căutare în funcţie de dimensiuni

Tramlining : fenomen de plutire

Poate ați resimțit deja mici șocuri în volan sau ați avut deja senzația că pierdeți controlul vehiculului când circulați pe tronsoane de șosea presărate cu șanțuri.

Acest fenomen, denumit "tramlining" în țările anglo-saxone, și care s-ar traduce ca fenomen de plutire, se explică prin tendința anvelopelor de a urmări șanțurile așa cum ar face un tramvai pe șine.

Din fericire, aceste fenomene se limitează în general la câteva secunde, cu excepția conducătorilor obligați să folosească în mod regulat aceste șosele neîntreținute. Pentru ei, reducerea fenomenului de tramlining este o reală necesitate.

Contribuția anvelopelor

Cum ați putut înțelege din experiență sau grație acestui site, anvelopele nu sunt "o pereche de pantofi banali" pe care îi punem pe jante fără a le acorda prea multă atenție.

Caracteristicile unui pneu determină comportamentul vehiculului pe șosea, și în cazul nostru, tendința redusă sau nu către "tramlining".

Factorii susceptibili să favorizeze tramliningul :
  1. anvelopele ultra performante (cu mai puține șanțuri) sunt în general mai sensibile decât anvelopele dotate cu un profil mai accentuat. Aceasta se explică prin faptul că contactul cu șoseaua este mai important în cazul unui pneu sportiv decât în cel al unui pneu de turism. Sunt deci mai sensibile la defectele șoselei.
  2. Cu cât lățimea unui pneu este mai importantă. cu atât acesta câștigă în aderență. În consecință, va fi mai sensibil la tramlining.
  3. Ampatamentul, care corespunde distanței dintre două roți de pe aceeași osie, contribuie și el la acest fenomen. Cu cât ampatamentul este mai important, cu atât aderența este mai mare și sensibilitatea la tramlining crește.
  4. Uzura suspensiilor poate provoca de asemenea un joc al roții susceptibil să amplifice tramliningul. Simpla schimbare a pieselor de suspensie uzate poate diminua considerabil acest fenomen.
  5. Unghiul de carosaj, dacă este negativ, favorizează de asemenea tramliningul deoarece permite luarea mai agresivă a virajelor.
  6. Anvelopele runflat cresc tendința la tramlining din cauza rigidității flancurilor anvelopei care transmite defectele șoselei la suspensie și la direcție.

LiveChat
Whatsapp Messenger