Pirelli, fondată în 1872, este o companie cu rădăcini profund italiene. Această marcă este recunoscută în întreaga lume pentru tehnologia sa de avangardă, capacitatea sa de inovație și calitatea produselor sale. Cu 18 fabrici de producție răspândite în 12 țări și o prezență comercială în peste 160 de țări, Pirelli este unul dintre principalii producători mondiali de anvelope și servicii asociate.
Compania, care are aproximativ 31 100 de angajați și înregistrează o cifră de afaceri de 6,7 miliarde de euro (cifra din 2023), este singura dedicată în totalitate pieței de consum. Aceasta oferă anvelope pentru mașini, motociclete și biciclete. Pirelli este o companie de anvelope destinată exclusiv consumatorilor, cu un accent special pe piața anvelopelor de înaltă valoare. Este în mod constant angajată în dezvoltarea de produse care vizează atingerea celor mai înalte niveluri de performanță, siguranță, silențiozitate și aderență pe drum.
Anvelopele inovatoare de la Pirelli pot satisface chiar și cele mai specifice nevoi de mobilitate ale consumatorilor finali. Întotdeauna atentă la aspectele de mediu și sociale, Pirelli a fost prima companie din sectorul anvelopelor care și-a stabilit obiectivul de a atinge neutralitatea emisiilor de carbon până în 2040. Compania și-a creat un model de durabilitate inspirat de cele 10 principii ale Pactului Global al Națiunilor Unite, cerințele standardului AA1000 pentru implicarea părților interesate și liniile directoare ISO 26000.
De-a lungul anilor, Pirelli s-a concentrat în principal pe dezvoltarea, producția și comercializarea de anvelope cu valoare adăugată ridicată, care au caracteristici speciale asociate cu performanțe de nivel înalt, tehnologie avansată și siguranță. În medie, aceste anvelope au dimensiuni mai mari ale jantei. Recunoscută de consumatori pentru produsele sale de înaltă valoare, gama Pirelli include anvelope inovatoare.
Pe lângă conectivitate, noua eră a anvelopei acordă o mai mare atenție mediului. Pirelli continuă să investească în cercetare și dezvoltare pentru a introduce materiale noi în locul celor de origine fosilă, având ca obiectiv să realizeze prima anvelopă care să conțină 100% materiale de origine bio și reciclate până în 2040.
În 2021, Pirelli a fost aleasă și de FIA – Federația Internațională de Automobilism – ca unic furnizor pentru Campionatul Mondial de Raliuri. Compania deține 19 fabrici în întreaga lume și operează în peste 160 de țări. Cu scopul de a-și reduce impactul ecologic, producătorul a dezvoltat o strategie de „performanță verde” pentru a acorda prioritate produselor și serviciilor avansate din punct de vedere tehnologic, cu un impact redus asupra mediului. Pirelli este implicată în cursele de Formula 1 de mulți ani.