Anvelopele ranforsate EXTRA LOAD (XL) sunt destinate vehiculelor grele sau celor echipate cu un motor puternic. Flancurile anvelopelor ranforsate sunt mai rigide decât cele ale anvelopelor clasice, denumite "SL", de la "Standard Load". Rigiditatea flancurilor permite suportarea unei sarcini, unei presiuni şi unor solicitări mai ridicate.
Cum se recunoaşte o anvelopă ranforsată?
O anvelopă ranforsată are pe flancuri un marcaj specific, cum ar fi: REINF, REINFORCED, XL, EXTRA LOAD, XLD, RFD sau RF. Standardul "XL" tinde să înlocuiască celelalte standarde.
Ce reprezintă marcajul XL de pe o anvelopă?
"XL" înseamnă "Extra Load", adică faptul că anvelopa poate să susţină o sarcină mai mare şi presiuni mai mari.
Care sunt avantajele anvelopelor ranforsate?
- Longevitate mai mare.
- Rezistenţă mai mare la eventuale lovituri.
- Control mai bun al vehiculului.
- Tracţiune şi transmisie mai bună a puterii.
- Rezistenţă mai mare la solicitările mecanice: acceleraţii, frânări, viteză mare, viraje strânse.
Care sunt dezavantajele anvelopelor ranforsate?
- Creşterea nivelului sonor cu circa 1 dB.
- Creşterea forţei de rezistenţă la rulare, ceea ce determină o uşoară creştere a consumului.
- Creşterea greutăţii anvelopelor şi, astfel, teoretic, a consumului.
- Teoretic, sunt considerate mai puţin comode, dar majoritatea şoferilor nu observă acest lucru.
Ce anvelope ranforsate să cumpăr pentru maşina mea?
Anvelope ranforsate de vară:
- Continental SportContact 6
- Michelin Pilot Super Sport
- Michelin Pilot Sport 4S
- Bridgestone Potenza S001
- Pilot Alpin PA4
- Pirelli Pzero
- Toyo Proxes Sport
- Yokohama Advan Sport V105
- Falken Azenis FK510
- General Tire Altimax Sport
- Semperit Speed-Life 2
Anvelope ranforsate de iarnă:
- Hankook Winter I*Cept evo2 W320
- Continental ContiWinterContact TS830P
- Continental ContiWinterContact TS860S
- Pirelli Winter Sottozero 3
- Michelin Pilot Alpin PA4
- Pirelli W270 Sottozero Serie II
- Toyo Snowprox S954
- Vredestein Wintrac Xtreme S
- Nankang SV-3 Winter