Anvelope auto
Anvelope motocicletă
Anvelope de ATV
Jante tablă
Jante aluminiu
Pachet jante + anvelope
Lanțuri de iarnă
Echilibrare
Umflare
Unelte și suporturi
Reparație
Acumulator
Uleiuri
Accesorii
TPMS
Montare - Fixare
Aditivi
Ghid
Livrare şi montare
Pro
Contul meu
Contact
Înainte să fie prea târziu!
Există 3 motive esențiale pentru schimbarea pneurilor mașinii.
Primul este de natură legală:
de îndată ce adâncimea canelurilor din pneuri atinge 1,6 mm și că indicatorul de uzură este atins, în mod legal, nu mai aveți dreptul să rulați cu aceste pneuri.
Vi se poate da o amendă, iar vehiculul poate fi imobilizat.
Al doilea motiv este de securitate:
cu cât pneurile se uzează, cu atât distanța de frânare pe un sol umed crește și aveți un risc mai ridicat de acvaplanare.
Este, deci, foarte important să vă schimbați pneurile înaintea acestei limite.
Al treilea motiv este tehnic:
în caz de fisurare, un expert trebuie neapărat să vadă starea pneurilor și locul fisurii.
Dacă fisurarea s-a produs pe partea laterală a pneului sau dacă există urme de striere în pneu, pneul nu mai poate fi reparat și va trebui schimbat.
Pneurile în stare bună sunt un gaj de securitate și vă costă mai puțin decât să provocați un accident.
Nu uitați: pneul este singurul dumneavoastră contact cu solul!
Verificarea presiunii pneurilor cel puțin o dată la 2 luni este indispensabilă, din mai multe motive:
pneurile pierd puțin din presiune în mod natural,
anvelopele tubeless, chiar dacă sunt aproape perfect ermetice, au zone sensibile (valve, taloane între pneuri și jante).
Este posibil, de asemenea, ca modul în care conduceți (urcarea repetată pe trotuare, de ex.) să accentueze această pierdere naturală.
Pneurile pot fi confruntate cu dezumflări lente.
Ați rulat pe un obiect contondent, valva s-a deteriorat mai repede decât era prevăzut, a-ți pierdut capacele valvelor, un cui sau un șurub s-a înfipt în banda de rulare.
Tot atâtea evenimente care necesită cea mai mare atenție.
Schimbările de temperatură duc la variații ale dimensiunilor moleculelor de aer.
Astfel, iarna pneurile vor avea nevoie de mai mult aer, deoarece temperaturile sunt mai scăzute decât vara, când moleculele de aer din pneurile dumneavoastră s-au dilatat.
Vă recomandăm să verificați în mod regulat presiunea în stațiile de carburant sau în garaje, pentru a detecta cât mai devreme posibil eventualele probleme legate de pneuri și a reajusta presiunea în funcție de acestea.
Mai mulți factori contribuie la uzura pneurilor:
Toți acești factori, combinați, vor face ca pneurile să se uzeze mai mult sau mai puțin repede pe mașină. Această uzură, așa cum ați înțeles deja, evoluează în timp.
Mulți automobiliști se întreabă: "Oare cât mă costă pneurile?"
Fie că pneurile dumneavoastră sunt de vară, de iarnă sau pentru toate anotimpurile, este foarte dificil de răspuns fără a avea mai multe informații.
Într-adevăr, mai multe criterii fac să varieze prețurile pneurilor:
Pe scurt, ați înțeles, un pneu poate costa de la câțiva euro până la câteva sute de euro.
Este mai bine să cumpărați pneurile pe site-ul nostru, pentru a vă asigura că ați fost bine sfătuit și pentru a nu pierde prea mult timp răspunzând la toate aceste întrebări.
Rolul lanțurilor de zăpadă (chiar înaintea aceluia de a fi obligatoriu) este acela de a vă garanta securitatea chiar în condiții extreme, de zăpadă sau de gheață.
Mulțumită lanțurilor de zăpadă, mașina va păstra controlul în orice condiții.
Condusul pe timp de iarnă sau la munte nu trebuie să devină un stres.
Este, deci, primordial și indispensabil să vă echipați cu lanțuri de zăpadă înainte de plecare.
Legea este foarte clară: echipamentul nu este obligatoriu, dacă semnalizarea nu o cere.
Trebuie să vă păstrați lanțurile în portbagaj, căci în anumite zone ele sunt obligatorii.
Tocmai v-ați cumpărat o mașină și doriți să schimbați mărimea pneurilor sau a jantelor.
Este posibil, în anumite condiții. Iată ce trebuie să faceți:
Astfel, indiferent de prima dumneavoastră intenție (dorința de a da o nouă înfățișare automobilului dumneavoastră, găsirea unor pneuri de iarnă sau realizarea de economii), AnvelopeLider vă însoțește și vă găsește soluțiile omologate.
Atenție, trebuie să plecați întotdeauna, nu de la pneurile actuale ale vehiculului, ci de la dimensiunea pneurilor omologată de către fabricantul automobilului. Nu uitați, de asemenea, să respectați indicii de viteză și de încărcare a pneurilor de origine.
Pneurile de origine de pe mașină sunt cele pe care fabricantul le-a ales pentru conceperea, dezvoltarea și omologarea vehiculului.
Orice alte pneuri nu sunt, deci, de origine, dar este posibil să fie omologate.
Aceasta înseamnă că pneuri de altă mărime pot fi montate pe mașină fără pericol sau risc pentru șofer sau pentru pasageri.
Pneurile de origine (sau echipamentul de origine) sunt mărimea, marca și modelul de pneuri cu care era echipat automobilul dumneavoastră când a fost livrat nou.
Nu este obligatorie menținerea pneurilor de origine.
Marcajele următoare vă permit să știți dacă un pneu este sau a fost dezvoltat pentru o mașină sau alta (marcajele fiind precizate pe flancurile pneurilor și în fișele produselor):
În momentul schimbării pneurilor, asigurați-vă că montați același tip de pneuri pe aceeași osie, pentru a evita orice vibrație sau comportament rutier instabil.
Recomandăm pentru vehiculele sportive și de înaltă performanță să păstreze seturi de pneuri ce au aceste marcaje specifice de origine.
O valvă de pneu în stare bună este garanția că pneurile dumneavoastră se mențin la presiunea corectă.
De-a lungul anilor și al kilometrilor, valva din cauciuc se deteriorează.
Este, deci, important să o schimbați în momentul schimbării pneurilor.
Valvele metalice, ele, pot rezista mai mulți ani.
În momentul schimbării pneurilor, montatorul trebuie, în schimb, să verifice totuși buna sa etanșeitate.
Mărimea pneurilor este indicată pe flancul acestora.
Veți găsi acolo toate informațiile necesare pentru schimbarea pneurilor:
De exemplu: 225/45R17 94W corespunde la: