Întrebări frecvente : Aflați totul despre autovehiculul dumneavoastră și despre elementele sale tehnice

La ce interval trebuie să-mi schimb pneurile mașinii?

Înainte să fie prea târziu!

Există 3 motive esențiale pentru schimbarea pneurilor mașinii.

Primul este de natură legală:
de îndată ce adâncimea canelurilor din pneuri atinge 1,6 mm și că indicatorul de uzură este atins, în mod legal, nu mai aveți dreptul să rulați cu aceste pneuri.
Vi se poate da o amendă, iar vehiculul poate fi imobilizat.

Al doilea motiv este de securitate:
cu cât pneurile se uzează, cu atât distanța de frânare pe un sol umed crește și aveți un risc mai ridicat de acvaplanare.
Este, deci, foarte important să vă schimbați pneurile înaintea acestei limite.

Al treilea motiv este tehnic:
în caz de fisurare, un expert trebuie neapărat să vadă starea pneurilor și locul fisurii.
Dacă fisurarea s-a produs pe partea laterală a pneului sau dacă există urme de striere în pneu, pneul nu mai poate fi reparat și va trebui schimbat.

Pneurile în stare bună sunt un gaj de securitate și vă costă mai puțin decât să provocați un accident.

Nu uitați: pneul este singurul dumneavoastră contact cu solul!

La ce interval trebuie să-mi verific presiunea?

Verificarea presiunii pneurilor cel puțin o dată la 2 luni este indispensabilă, din mai multe motive:

pneurile pierd puțin din presiune în mod natural,
anvelopele tubeless, chiar dacă sunt aproape perfect ermetice, au zone sensibile (valve, taloane între pneuri și jante).
Este posibil, de asemenea, ca modul în care conduceți (urcarea repetată pe trotuare, de ex.) să accentueze această pierdere naturală.

Pneurile pot fi confruntate cu dezumflări lente.
Ați rulat pe un obiect contondent, valva s-a deteriorat mai repede decât era prevăzut, a-ți pierdut capacele valvelor, un cui sau un șurub s-a înfipt în banda de rulare.
Tot atâtea evenimente care necesită cea mai mare atenție.

Schimbările de temperatură duc la variații ale dimensiunilor moleculelor de aer.
Astfel, iarna pneurile vor avea nevoie de mai mult aer, deoarece temperaturile sunt mai scăzute decât vara, când moleculele de aer din pneurile dumneavoastră s-au dilatat.

Vă recomandăm să verificați în mod regulat presiunea în stațiile de carburant sau în garaje, pentru a detecta cât mai devreme posibil eventualele probleme legate de pneuri și a reajusta presiunea în funcție de acestea.

De ce pneurile mele se uzează atât de repede?

Mai mulți factori contribuie la uzura pneurilor:

  • Greutatea transportată: cu cât cantitatea transportată (greutatea vehiculului gol + încărcătura) este mare, cu atât pneurile vor trebui să poarte și să amortizeze această greutate.
  • Tipul de traseu urmat: conducerea unui vehicul în oraș și la munte consumă mai mult pneurile (accelerări, schimbări de direcție, frânări) decât șofatul la viteză constantă pe autostrăzi cu traiectorie dreaptă.
  • Stilul de conducere: cu cât stilul dumneavoastră de conducere este mai incisiv, mai sacadat sau mai brutal, cu atât mai multe constrângeri exersați asupra pneurilor.
  • Starea trenului rulant (amortizoare, sisteme de frânare, paralelism, starea drumurilor, echilibrarea roților, presiunea pneurilor....) O mașină nouă uzează, deci, mai puțin pneurile decât un vehicul mai puțin întreținut.
  • Anotimpul, modelul și marca pneurilor montate pe mașina dumneavoastră: cu cât amestecul de cauciuc va fi suplu, cu atât veți consuma seturi de pneuri.

Toți acești factori, combinați, vor face ca pneurile să se uzeze mai mult sau mai puțin repede pe mașină. Această uzură, așa cum ați înțeles deja, evoluează în timp.

De ce pneurile mele costă atât de mult?

Mulți automobiliști se întreabă: "Oare cât mă costă pneurile?"

Fie că pneurile dumneavoastră sunt de vară, de iarnă sau pentru toate anotimpurile, este foarte dificil de răspuns fără a avea mai multe informații.

Într-adevăr, mai multe criterii fac să varieze prețurile pneurilor:

  • Diametrul jantei.
  • Dimensiunea și talia pneurilor.
  • Marca dorită.
  • Profilul de pneu ales.
  • Anotimpul pentru care sunt destinate pneurile.

Pe scurt, ați înțeles, un pneu poate costa de la câțiva euro până la câteva sute de euro.

Este mai bine să cumpărați pneurile pe site-ul nostru, pentru a vă asigura că ați fost bine sfătuit și pentru a nu pierde prea mult timp răspunzând la toate aceste întrebări.

Lanțurile de zăpadă sunt obligatorii?

Rolul lanțurilor de zăpadă (chiar înaintea aceluia de a fi obligatoriu) este acela de a vă garanta securitatea chiar în condiții extreme, de zăpadă sau de gheață.

Mulțumită lanțurilor de zăpadă, mașina va păstra controlul în orice condiții.

Condusul pe timp de iarnă sau la munte nu trebuie să devină un stres.

Este, deci, primordial și indispensabil să vă echipați cu lanțuri de zăpadă înainte de plecare.

Legea este foarte clară: echipamentul nu este obligatoriu, dacă semnalizarea nu o cere.

Trebuie să vă păstrați lanțurile în portbagaj, căci în anumite zone ele sunt obligatorii.

Pot să modific dimensiunea pneurilor sau să montez orice mărime de pneu pe mașina mea?

Tocmai v-ați cumpărat o mașină și doriți să schimbați mărimea pneurilor sau a jantelor.

Este posibil, în anumite condiții. Iată ce trebuie să faceți:

  • Luați dimensiunea de origine.
  • Accesați tabelul de corespondențe a dimensiunilor care vă indică toate omologările.
  • Listați toate dimensiunile posibile omologate.
  • De îndată ce ați ales noile pneuri, asigurați-vă că sunt compatibile cu roțile actuale sau cu noile jante.
  • Vă dăm întâlnire pe site-ul nostru pentru a vă găsi pneurile sau roțile, în întregime

Astfel, indiferent de prima dumneavoastră intenție (dorința de a da o nouă înfățișare automobilului dumneavoastră, găsirea unor pneuri de iarnă sau realizarea de economii), AnvelopeLider vă însoțește și vă găsește soluțiile omologate.

Atenție, trebuie să plecați întotdeauna, nu de la pneurile actuale ale vehiculului, ci de la dimensiunea pneurilor omologată de către fabricantul automobilului. Nu uitați, de asemenea, să respectați indicii de viteză și de încărcare a pneurilor de origine.

Ce este montarea de pneuri de origine?

Pneurile de origine de pe mașină sunt cele pe care fabricantul le-a ales pentru conceperea, dezvoltarea și omologarea vehiculului.

Orice alte pneuri nu sunt, deci, de origine, dar este posibil să fie omologate.

Aceasta înseamnă că pneuri de altă mărime pot fi montate pe mașină fără pericol sau risc pentru șofer sau pentru pasageri.

Ce este un echipament de origine pentru pneurile mașinii mele?

Pneurile de origine (sau echipamentul de origine) sunt mărimea, marca și modelul de pneuri cu care era echipat automobilul dumneavoastră când a fost livrat nou.

Nu este obligatorie menținerea pneurilor de origine.

Marcajele următoare vă permit să știți dacă un pneu este sau a fost dezvoltat pentru o mașină sau alta (marcajele fiind precizate pe flancurile pneurilor și în fișele produselor):

  • Pneuri Alfa Romeo : marcaj flanc AL
  • Pneuri Aston Martin: marcaj flanc AM8, AM9, AMS, AMP
  • Pneuri Audi: marcaj flanc AO, RO1, RO2, B, EZ
  • Pneuri Bentley: marcaj flanc B, B1, BC, BL
  • Pneuri BMW: marcaj flanc*, M3
  • Pneuri Citroën: marcaj flanc SI
  • Pneuri Chrysler: marcaj flanc C1
  • Pneuri Ferrari: marcaj flanc F, K1, K2, K3, KA
  • Pneuri Fiat: marcaj flanc G1
  • Pneuri Ford: marcaj flanc FI, FO
  • Pneuri Honda: marcaj flanc DZ
  • Pneuri Jaguar: marcaj lateral JRS, J
  • Pneuri Lamborghini: marcaj flanc L
  • Pneuri Lancia: marcaj flanc LZ
  • Pneuri Lotus: marcaj flanc LS
  • Pneuri Mazda: marcaj flanc DZ, EZ
  • Pneuri McLaren: marcaj flanc MC, MC1
  • Pneuri Maserati: marcaj flanc K1, K2, K3, KA
  • Pneuri Mercedes: marcaj flanc MO, MO1, MOE, G1, EXT
  • Pneuri Mitsubishi: marcaj flanc MZ
  • Pneuri Opel: marcaj flanc OP
  • Pneuri Porsche: marcaj flanc N0, N1, N2, N3, N4, N5, N6
  • Pneuri Renault: marcaj flanc G1, RE
  • Pneuri Seat: marcaj flanc SE
  • Pneuri Subaru: marcaj flanc CZ
  • Pneuri Suzuki: marcaj flanc SU
  • Pneuri Toyota: marcaj flanc DZ, MZ
  • Pneuri Volkswagen: marcaj flanc VO, V0, VW, G

În momentul schimbării pneurilor, asigurați-vă că montați același tip de pneuri pe aceeași osie, pentru a evita orice vibrație sau comportament rutier instabil.

Recomandăm pentru vehiculele sportive și de înaltă performanță să păstreze seturi de pneuri ce au aceste marcaje specifice de origine.

De ce trebuie schimbate valvele?

O valvă de pneu în stare bună este garanția că pneurile dumneavoastră se mențin la presiunea corectă.

De-a lungul anilor și al kilometrilor, valva din cauciuc se deteriorează.

Este, deci, important să o schimbați în momentul schimbării pneurilor.

Valvele metalice, ele, pot rezista mai mulți ani.

În momentul schimbării pneurilor, montatorul trebuie, în schimb, să verifice totuși buna sa etanșeitate.

Cum să aflu mărimea pneurilor mele?

Mărimea pneurilor este indicată pe flancul acestora.

Veți găsi acolo toate informațiile necesare pentru schimbarea pneurilor:

  • lărgimea (exprimată în milimetri),
  • înălțimea, numită, de asemenea, serie (exprimată în %),
  • diametrul jantei (exprimat în țoli),
  • indicele de încărcare,
  • indicele de viteză.

De exemplu: 225/45R17 94W corespunde la:

  • o lărgime a pneurilor de: 225,
  • seria: 45,
  • diametrul: 17,
  • indicele de încărcare: 94,
  • indicele de viteză: W.
LiveChat
Whatsapp Messenger