Căutare în funcţie de dimensiuni

Presiunea anvelopelor în competiție

Tabelul de mai jos detaliază presiunile adaptate la condusul în competiție, ele nu sunt în nicun caz omologate pentru a fi utilizate pe șosele. Este deci obligatoriu să reveniți la presiunile inițiale de îndată ce ieșiți de pe circuit.

Presiunile date sunt cu titlu indicativ. Șoferul experimentat este liber să le modifice în funcție de preferințele sale și limitele mecanice. Presiunea trebuie ajustată pe palier de 0.15 bar pentru mai multă precizie.

Pentru a nu risca să aveți o uzură neregulată cu anvelope certificate DOT, presiunea nu trebuie să fie prea mică. O presiune prea scăzută favorizează apariția unui mic cerc de uzură pe umărul anvelopei. O umflare adaptată permite minimizarea acestui risc.

Comportamentul șoferului este cu siguranță parametrul cel mai important care contribuie la o uzură uniformă.

Tip de vehiculPozițiePresiune
Tracțiune fațăFață2.4 / 3.15 bar
Spate2.1 / 2.8 bar
Motor față/ Tracțiune spateFață2.4 / 3.15 bar
Spate2.1 / 2.8 bar
Motor spate/ Tracțiune spateFață2.4 / 3.15 bar
Spate2.4 / 2.8 bar

Cum reduceți sau creșteți subvirarea sau supravirarea ?

Tabloul de mai jos detaliază modificările anvelopelor și geometria adaptată condusului în competiție, acestea nu sunt în niciun caz omologate pentru șosele. Este deci recomandat să vă întoarceți la măsurile inițiale de îndată ce ați ieșit de pe circuit.

Ajustare Diminuare subvirare Diminuare supravirare
Presiune pneu față Mai mică Mai mare
Presiune pneu spate Mai mare Mai mică
Lățime pneu față Mai mare Mai mică
Lățime pneu spate Mai mică Mai mare
Carosaj roată față Mai pozitiv Mai negativ
Carosaj roată spate Mai negativ Mai pozitiv
Convergență roată față Mai deschisă Mai închisă
Convergență roată spate Mai închisă Mai deschisă
Unghi de fugă roată față Mai pozitiv Mai negativ
Suspensii față Mai suple Mai dure
Suspensii spate Mai dure Mai suple
Bară stabilizatoare față Mai suplă (mai fină) Mai rigidă
Bară stabilizatoare spate Mai rigidă (mai groasă) Mai suplă
Repartizarea greutății Mai multă greutate în față Mai multă greutate în spate

Condusul pe timp de ploaie

Este recomandat să creșteți presiunea din anvelope de 0.4 - 0.7 bar față de presiunea pe șosea uscată pentru a limita riscul de acvaplanare.

Memo : acvaplanarea are loc atunci când un strat de apă se formează între pneu și șosea. Acest strat de apă poate separa pneul de asfalt și poate provoca o pierdere de tracțiune.

Creșterea presiunii rotunjește flancul anvelopei reducând amplitudinea deflexiei.

Din această cauză, suprafața de contact devine fină și îngustă. Aceasta permite șanțurilor anvelopei să rămână deschise pentru o evacuare optimală a apei.


LiveChat
Whatsapp Messenger