Anvelope auto
Anvelope motocicletă
Anvelope de ATV
Jante tablă
Jante aluminiu
Pachet jante + anvelope
Lanțuri de iarnă
Echilibrare
Umflare
Unelte și suporturi
Reparație
Acumulator
Uleiuri
Accesorii
TPMS
Montare - Fixare
Aditivi
Ghid
Livrare şi montare
Pro
Contul meu
Contact
Tabelul de mai jos detaliază presiunile adaptate la condusul în competiție, ele nu sunt în nicun caz omologate pentru a fi utilizate pe șosele. Este deci obligatoriu să reveniți la presiunile inițiale de îndată ce ieșiți de pe circuit.
Presiunile date sunt cu titlu indicativ. Șoferul experimentat este liber să le modifice în funcție de preferințele sale și limitele mecanice. Presiunea trebuie ajustată pe palier de 0.15 bar pentru mai multă precizie.
Pentru a nu risca să aveți o uzură neregulată cu anvelope certificate DOT, presiunea nu trebuie să fie prea mică. O presiune prea scăzută favorizează apariția unui mic cerc de uzură pe umărul anvelopei. O umflare adaptată permite minimizarea acestui risc.
Comportamentul șoferului este cu siguranță parametrul cel mai important care contribuie la o uzură uniformă.
Tip de vehicul | Poziție | Presiune |
---|---|---|
Tracțiune față | Față | 2.4 / 3.15 bar |
Spate | 2.1 / 2.8 bar | |
Motor față/ Tracțiune spate | Față | 2.4 / 3.15 bar |
Spate | 2.1 / 2.8 bar | |
Motor spate/ Tracțiune spate | Față | 2.4 / 3.15 bar |
Spate | 2.4 / 2.8 bar |
Tabloul de mai jos detaliază modificările anvelopelor și geometria adaptată condusului în competiție, acestea nu sunt în niciun caz omologate pentru șosele. Este deci recomandat să vă întoarceți la măsurile inițiale de îndată ce ați ieșit de pe circuit.
Ajustare | Diminuare subvirare | Diminuare supravirare |
---|---|---|
Presiune pneu față | Mai mică | Mai mare |
Presiune pneu spate | Mai mare | Mai mică |
Lățime pneu față | Mai mare | Mai mică |
Lățime pneu spate | Mai mică | Mai mare |
Carosaj roată față | Mai pozitiv | Mai negativ |
Carosaj roată spate | Mai negativ | Mai pozitiv |
Convergență roată față | Mai deschisă | Mai închisă |
Convergență roată spate | Mai închisă | Mai deschisă |
Unghi de fugă roată față | Mai pozitiv | Mai negativ |
Suspensii față | Mai suple | Mai dure |
Suspensii spate | Mai dure | Mai suple |
Bară stabilizatoare față | Mai suplă (mai fină) | Mai rigidă |
Bară stabilizatoare spate | Mai rigidă (mai groasă) | Mai suplă |
Repartizarea greutății | Mai multă greutate în față | Mai multă greutate în spate |
Este recomandat să creșteți presiunea din anvelope de 0.4 - 0.7 bar față de presiunea pe șosea uscată pentru a limita riscul de acvaplanare.
Memo : acvaplanarea are loc atunci când un strat de apă se formează între pneu și șosea. Acest strat de apă poate separa pneul de asfalt și poate provoca o pierdere de tracțiune.
Creșterea presiunii rotunjește flancul anvelopei reducând amplitudinea deflexiei.
Din această cauză, suprafața de contact devine fină și îngustă. Aceasta permite șanțurilor anvelopei să rămână deschise pentru o evacuare optimală a apei.
Anvelope auto