Căutare în funcţie de dimensiuni

Alinierea anvelopelor, geometrie și paralelism

În afara cazului în care sunteți un șofer experimentat și aveți cunoștințe aprofundate în mecanică și dispuneți și de uneltele potrivite, reglajele geometriei nu trebuie modificate. Fiecare vehicul necesită o configurație optimală a unghiului de carosaj, a unghiului de fugă și a unghiului de convergență pe care doar mecanicii sunt abilitați să le regleze deoarece fiecare zecime de milimetru contează.

Geometria înseamnă controlarea și reglarea alinierii celor 4 roți. Această operație costă între 50 și 100 de euro.

Chiar dacă tarifele pot părea descurajante, un dereglaj poate avea consecințe importante asupra duratei de viață a anvelopei sau poate genera costuri suplimentare și chiar și o senzație dezagreabilă la volan.

Înainte de a intra în detalii mai tehnice, este important să vă puneți anumite întrebări în ceea ce privește geometria.

Geometria este un procedeu de rutină la fel ca și schimbatul uleiului ?

Nu, geometria este un procedeu special care trebuie efectuat doar în cazul în care remarcați unul din următoarele fenomene :

  • Vehiculul trage stânga sau dreapta atunci când mergeți în linie dreaptă.
  • Uzura anvelopelor nu este uniformă.
  • Volanul nu este în ax.
  • Anvelopele scârțâie fără un motiv aparent.

Trebuie să fac un control al geometriei la fiecare schimb de anvelope ?

În general, nu este obligatoriu să faceți acest control dacă păstrați dimensiunile precedente. În revanșă, schimbarea dimensiunilor anvelopei împlică controlul geometriei. Trebuie să știți că majoritatea service-urilor propun din oficiu acest control fiind o măsură de siguranță în plus.

Ce este de fapt alinierea ?

Alinierea roților este controlul și reglarea următoarelor unghiuri : unghiul de carosaj, unghiul de fugă și unghiul de convergență (paralelism).

Fiecare mașină are măsurători foarte precise dar unii amatori adoră să le modifice pentru a personaliza comportamentul vehiculului. Reglarea alinierii este milimetrică și se face cu o mașină specifică : un banc de geometrie.


Unghiul de carosaj

Este exprimat în grade. Gradul este negativ atunci când partea superioară a anvelopei este ușor înclinată înspre vehicul. Este pozitiv atunci când atunci când se depărtează.

În cazul unui șofer sportiv, un unghi negativ ii permite luarea virajului într-un mod mai agresiv. Pe de altă parte, pierde aderență în liniile drepte ceea ce afectează frânarea și accelerările puternice.

Unghiul de fugă

Exprimat de asemenea în grade, acesta exprimă diferența dintre o dreaptă perpendiculară cu solul și axul pivotului de rotație al roții.

Este la originea stabilității la viteze mari și a unghiului de bracare. În mod normal, unghiul de fugă nu poate fi modificat, modificarea acestuia având ca scop refacerea echilibrului după un accident.



Unghiul de convergență / paralelism

Unghiul de convergență, sau unghiul de deschidere corespunde decalajului dintre direcția roților și axul longitudinal al vehiculului. Dacă dreptele imaginare converg și se întâlnesc în fața vehiculului, este vorba de unghi de convergență. În caz contrar, este vorba de unghi de divergență.


Pentru a asigura echilibrul general al forțelor mecanice, un vehicul cu tracțiune pe spate are deseori un unghi de convergență în timp ce vehiculele cu tracțiune pe față vor avea, în cele mai multe cazuri, un unghi de divergență.


În concluzie, este imperativ să vă asigurați că unghiurile sunt corect reglate.

Puțin contează dacă vehiculul dumneavoastră este echipat cu anvelope de ultimă generație cu o durată de viață maximă. Un reglaj greșit chiar și cu câțiva milimetri va deteriora până și cele mai rezistente anvelope.


LiveChat
Whatsapp Messenger