Presiunea din anvelope este fundamentală dacă doriți să optimizați performanțele vehiculului dumneavoastră și să garantați anvelopelor o rezistență crescută la uzură și o longevitate îmbunătățită. În primul rând, este esențial să cunoașteți faptul că umflarea anvelopelor are o influență directă asupra capacității de sarcină. Astfel, cu cât presiunea din pneu este mai mare, cu atât capacitatea de sarcină a acestui pneu este mai importantă. Invers, cu cât presiunea din pneu e mai mică, cu atât capacitatea de sarcină scade.
O anvelopă umflată corect permite în plus stabilizarea structurii anvelopei și repartizarea în mod uniform a sarcinii suportate de aceasta, ceea ce îi optimizează performanțele și vă garantează o siguranță mai bună.
Respectarea presiunii de umflare preconizată de fabricant poate fi decisivă și pe alte planuri. O anvelopă umflată corect permite ameliorarea semnificativă a rezistenței anvelopei la uzură, reducerea rezistenței la rulare (un pneu umflat corect va permite economisirea de carburant) și a longevității sale.
Anumite reviste auto de specialitate au insistat pe caracterul esențial al umflării corecte a anvelopelor asupra performanțelor generale ale vehiculului. Aceste teste au permis demonstrarea faptului că un pneu cu o presiune prea mică are un impact direct asupra timpului de răspuns al vehiculului și a preciziei manevrelor.
În cadrul unuia dintre testele realizate, anvelopele Goodyear Eagle GT-HR High Performance All-Season (recunoscute pentru rezistența foarte mare la uzură ) au fost instalate pe două vehicule BMW 320D din 2008. În unul din cazuri, anvelopele au fost umflate la presiunea preconizată de producător, deci la 2.1 bar pe față și 2.6 bar pe spate. La celălalt automobil, anvelopele au fost umflate cu o presiune mai mică cu 30% (1.6 bar în față și 2.0 bar în spate).
Acest test comparativ a permis demonstrarea faptului că anvelopele cu presiunea prea mică afișau un timp de răspuns mai lung și erau mai dificil de manevrat în materie de motricitate față de anvelopele umflate după indicațiile fabricantului. În plus, automobiliștii care au testat vehiculul echipat de anvelope neumflate îndeajuns au evocat o dezagreabilă senzație de iregularitate și șocuri în timpul conducerii. O pierdere a motricității de 7% a fost constatată.
Presiunea optimală, adică cea preconizată de fabricant pentru mașina dumneavoastră, poate fi găsită în manualul vehiculului sau pe interiorul portierei șoferului. :