Anvelope auto

Presiune și capacitate de sarcină

Presiunea din anvelope este fundamentală dacă doriți să optimizați performanțele vehiculului dumneavoastră și să garantați anvelopelor o rezistență crescută la uzură și o longevitate îmbunătățită. În primul rând, este esențial să cunoașteți faptul că umflarea anvelopelor are o influență directă asupra capacității de sarcină. Astfel, cu cât presiunea din pneu este mai mare, cu atât capacitatea de sarcină a acestui pneu este mai importantă. Invers, cu cât presiunea din pneu e mai mică, cu atât capacitatea de sarcină scade.

Anvelope umflate la o presiune corectă : garanția siguranței

O anvelopă umflată corect permite în plus stabilizarea structurii anvelopei și repartizarea în mod uniform a sarcinii suportate de aceasta, ceea ce îi optimizează performanțele și vă garantează o siguranță mai bună.

Respectarea presiunii de umflare preconizată de fabricant poate fi decisivă și pe alte planuri. O anvelopă umflată corect permite ameliorarea semnificativă a rezistenței anvelopei la uzură, reducerea rezistenței la rulare (un pneu umflat corect va permite economisirea de carburant) și a longevității sale.

Presiunea din anvelope : un impact direct asupra performanțelor vehiculului.

Anumite reviste auto de specialitate au insistat pe caracterul esențial al umflării corecte a anvelopelor asupra performanțelor generale ale vehiculului. Aceste teste au permis demonstrarea faptului că un pneu cu o presiune prea mică are un impact direct asupra timpului de răspuns al vehiculului și a preciziei manevrelor.

În cadrul unuia dintre testele realizate, anvelopele Goodyear Eagle GT-HR High Performance All-Season (recunoscute pentru rezistența foarte mare la uzură ) au fost instalate pe două vehicule BMW 320D din 2008. În unul din cazuri, anvelopele au fost umflate la presiunea preconizată de producător, deci la 2.1 bar pe față și 2.6 bar pe spate. La celălalt automobil, anvelopele au fost umflate cu o presiune mai mică cu 30% (1.6 bar în față și 2.0 bar în spate).

Acest test comparativ a permis demonstrarea faptului că anvelopele cu presiunea prea mică afișau un timp de răspuns mai lung și erau mai dificil de manevrat în materie de motricitate față de anvelopele umflate după indicațiile fabricantului. În plus, automobiliștii care au testat vehiculul echipat de anvelope neumflate îndeajuns au evocat o dezagreabilă senzație de iregularitate și șocuri în timpul conducerii. O pierdere a motricității de 7% a fost constatată.

Unde poate fi găsită presiunea preconizată de constructor?

Presiunea optimală, adică cea preconizată de fabricant pentru mașina dumneavoastră, poate fi găsită în manualul vehiculului sau pe interiorul portierei șoferului. :

Continuați să navigați fără a accepta >
Despre modulele cookie și alte instrumente de urmărire
Anvelopelider.ro (AD TYRES) și partenerii săi (Google, Hotjar, Microsoft) utilizează module cookie și alte instrumente de urmărire (webstorage) pentru a asigura buna funcționare a site-ului, pentru o navigare mai ușoară, pentru a efectua măsurători statistice și pentru a personaliza campaniile publicitare. Modulele cookie și alte instrumente de urmărire stocate pe dispozitivul dvs. pot conține date cu caracter personal. Prin urmare, nu plasăm module cookie sau alte instrumente de urmărire fără consimțământul dvs. informat, acordat liber, cu excepția celor care sunt esențiale pentru funcționarea site-ului. Vom reține opțiunea selectată de dvs. timp de 6 luni. Vă puteți retrage consimțământul în orice moment, accesând pagina despre modulele cookie și alte instrumente de urmărire. Puteți alege să continuați să navigați fără să acceptați plasarea de module cookie sau de alte instrumente de urmărire. Acest refuz nu va afecta accesul dvs. la servicii AD TYRES. Pentru mai multe informații, consultați pagina Module cookie și alte instrumente de urmărire.
Personalizați modulele cookie
LiveChat
S-a produs o eroare. Vă rugăm să reîncercați sau să ne contactați dacă problema persistă.