Anvelope auto
Anvelope motocicletă
Anvelope de ATV
Jante tablă
Jante aluminiu
Pachet jante + anvelope
Lanțuri de iarnă
Echilibrare
Umflare
Unelte și suporturi
Reparație
Acumulator
Uleiuri
Accesorii
TPMS
Montare - Fixare
Aditivi
Ghid
Livrare şi montare
Pro
Contul meu
Contact
Anticiparea variației de presiune a unei anvelope la urcarea în altitudine poate părea dificilă, dar ar fi foarte utilă deoarece am ști dacă trebuie modificată presiunea din anvelope pentru a le menține la același nivel de performanță.
Acestea sunt punctele cheie care vă vor permite să înțelegeți ce se întâmplă atunci când traversați muntele cu mașina.
Înainte de toate, presiunea atmosferică depinde de altitudinea la care ne aflăm. Cu cât urcăm, cu atât presiunea scade mai mult.
Dacă vă umflați anvelopele la o presiune de 2.4 bar la nivelul mării, presiunea din ele va crește din ce în ce mai mult pe măsură ce urcați în altitudine deoarece aerul înconjurător va opune din ce în ce mai puțină rezistență.
Asta nu e totul. Cu urcarea în altitudine, aerul se răcește și se rarefiază în același timp.
Aerul fiind un gaz, răspunde anumitor legi fizice. Una dintre aceste legi spune că atunci când temperatura scade, gazul se contractă, ceea ce antrenează o diminuare a presiunii.
Astfel, când temperatura ambiantă scade, temperatura aerului din anvelope este și ea afectată. Presiunea din pneu scade.
Aceste două fenomene - creșterea presiunii datorată schimbării diferenței de presiune între anvelopă și aerul ambiant și diminuarea presiunii din cauza răcirii gazului - se compensează reciproc.
Astfel, între poalele muntelui și marile altitudini, presiunea din anvelope nu variază semnificativ (dar va trebui mai mult ca sigur să vă echipați cu anvelope de iarnă sau cu lanțuri de zăpadă).
Anvelope auto