Anvelope auto
Anvelope motocicletă
Anvelope de ATV
Jante tablă
Jante aluminiu
Pachet jante + anvelope
Lanțuri de iarnă
Echilibrare
Umflare
Unelte și suporturi
Reparație
Acumulator
Uleiuri
Accesorii
TPMS
Montare - Fixare
Aditivi
Ghid
Livrare şi montare
Pro
Contul meu
Contact
Presiunea maximă a unui pneu corespune celei mai mari presiuni la rece pe care anvelopa o poate suporta. Cu toate acestea, nu trebuie să facem apel la această presiune maximă decât dacă carnetul vehiculului o specifică.
Pentru a realiza o măsură corectă, trebuie luată presiunea anvelopei la rece. Aceasta înseamnă că pneul nu trebuie să fie expus la soare sau la temperaturi ridicate și că vehiculul nu trebuie să fi rulat.
Presiunea "la cald" este cu 0.3 bar mai mare decât presiunea la rece.
În consecință, dacă presiunea la rece recomandată este egală cu presiunea maximă a anvelopei, pragul maxim va fi depășit.
În acest caz, ați putea fi tentat să dezumflați puțin anvelopa "la cald", dar nu trebuie să o faceți deoarece presiunea va fi la pragul maxim la rece.
Trebuie să știți și că presiunea maximă dintr-un pneu se poate îndepărta de valoarea standard pentru un indice de sarcină dat. De exemplu, un pneu cu indice de sarcină standard trebuie să poată suporta 2.4 bar dar este ceva obișnuit să găsiți anvelope care se umflă până la 3 bar.
Aceste valori pot fi găsite în carnetul vehiculului și pe autocolantul de pe ușa șoferului.
Presiunea maximă pe care pneul o poate suporta este scrisă cu caractere mici pe flancul anvelopei în KPA sau PSI (100 kpa = 1 bar și 14.50 PSI = 1 bar).
Anvelope auto