Căutare în funcţie de dimensiuni

Schimbarea unei roți de mașină

Fie că este din cauza unei pene sau din cauza schimbării roților pentru iarnă, este util să știți cum să schimbați o roată pentru a evita alte necazuri sau pierderea timpului pe marginea drumului, unde pericolul este omniprezent.

Dacă trebuie să schimbați o roată pe marginea șoselei, nu uitați să vă puneți vesta reflectorizantă, să puneți avariile și să amplasați triunghiul de semnalizare la 30 - 40 m în spate.

Pentru a schimba roata, urmăriți ghidul :

  1. Amplasați vehiculul pe o suprafață plată. Nu schimbați niciodată roata pe o stradă în pantă deoarece riscați să vedeți vehiculul cum pleacă fără dumneavoastră.
  2. De altfel, evitați solurile moi, ca de exemplu pământul. Sub greutatea mașinii, cricul dumneavoastră va intra în pământ. Dacă nu aveți de ales, puteți să amplasați o planșă suficient de mare și solidă pentru a repartiza greutatea mașinii.
  3. Trageți frâna de mână și băgați într-o viteză (sau folosiți poziția "parking" dacă aveți cutie automată).
  4. Dacă aveți capac, scoateți-l.
  5. Începeți să deșurubați un pic șuruburile roții pe care vreți să o schimbați înainte de a ridica vehiculul. Pentru a desface șuruburile, trebuie să învârtiți în sensul contrar acelor de ceasornic. Nu trebuie să scoateți șuruburile ci doar să le slăbiți.
  6. Pentru a slăbi șuruburile, folosiți cheia în cruce sau cheia de roată prezentă în portbagajul dumneavoastră, în locul unde se găsește roata de rezervă.
  7. Poziționați cricul sub "punctul de cric" care este cel mai apropiat de roata pe care doriți s-o schimbați. Aveți grijă ca cricul să fie drept și nu oblic.
  8. Ridicați vehiculul până când roata nu mai atinge solul. Dacă schimbați o roată spartă, nu uitați faptul că roata pe care o s-o puneți va fi mai mare deoarece aceasta va fi umflată. Ridicați deci mașina câțiva centimetri în plus.
  9. Scoateți complet șuruburile. Este posibil ca roata să nu iasă din prima de pe osie din cauza ruginii. În acest caz, loviți ușor roata și anvelopa pentru a debloca janta.
  10. Puneți roata sub vehicul pentru a-l ține dacă se întâmplă ca cricul să cedeze. În cazul în care mașina cade, va fi mult mai ieftin să reparați janta stricată decât osia deteriorată.
  11. Puneți roata de rezervă pe osie. După ce ați fixat-o, înșurubați șuruburile cu mâna, fără a forța prea tare, până ce acestea se blochează. Verificați că șuruburile sunt curate și că nu există praf sau pietricele în filet.
  12. Înșurubați șuruburile cu cheia de roată sau în cruce respectând totodată ordinea bună de înșurubare a piulițelor. Este inutil să strângeți ca un nebun deoarece puteți dezechilibra vehiculul.
  13. Coborâți ușor vehiculul folosind cricul. Odată pe sol, scoateți cricul și puneți-l la locul său.
  14. Strângeți șuruburile folosind cheia de roată sau în cruce. Este inutil să vă urcați pe cheie. Strângerea manuală este suficientă. Dacă strângeți prea tare riscați să deteriorați atât janta cât și osia. În plus, vă va fi greu să desfaceți șuruburile data viitoare când veți schimba roata.
  15. Puneți capacul roții dacă este cazul.
  16. Puneți roata spartă, cricul și cheia în portbagaj.

Gata, roata dumneavoastră este înlocuită și puteți să vă continuați drumul!

Dacă ați schimbat roata în urma unei pene, trebuie să știți că roata de rezervă nu este prevăzută să fie folosită pe o durată lungă de timp. Nu uitați deci să vă reparați pneul sau să-l înlocuiți cât mai repede.


LiveChat
Whatsapp Messenger