Reglementarea europeană impune o profunzime a șanțurilor minimă care permite anvelopelor să evacueze apa în mod eficient. Ea poate varia în funcție de țară, dar este în general fixată la 1,6mm.
Cea mai mare parte a anvelopelor au semnul indicator de uzură în șanțurile benzii de rulare care indică șoferului că a venit momentul să schimbe anvelopele.
Există și alte sisteme pentru a măsura gradul de uzură al unei anvelope :
Este important să puteți afla cauzele unei uzuri anormale a benzii de rulare. Foarte des, această problemă apare din cauza unei presiuni neadecvate (presiune prea mare sau prea mică) dar și alți factori (problemă mecanică - paralelism, echilibrare, suspensie, transmisie) pot fi cauza unei uzuri premature a anvelopei.
Probleme de uzură | Cauze |
---|---|
Umerele (extremitățile benzii de rulare) se uzează mai repede ca centrul benzii de rulare
. |
Presiune prea mică |
Anvelopele nu au mai fost permutate de mult timp. | |
Viraj luat la o viteză prea mare. | |
Jante și anvelope incompatibile | |
Centrul benzii de rulare se uzează mai repede decât umerele anvelopei.
|
Presiune prea mare |
Jante și anvelope incompatibile | |
Anvelopele nu au mai fost permutate de mult timp. | |
Una din fețele anvelopei se uzează anormal de repede. |
Anvelopele nu au mai fost permutate de mult timp. |
Roți nealiniate, problemă de geometrie și paralelism. | |
Un loc anume (sau mai multe) a benzii de rulare se uzează anormal de repede. |
Stare necorespunzătoare ale pieselor de legătură și suspensie |
Echilibrare inadecvată a anvelopelor | |
Frânare sau pornire prea bruște | |
Presiune prea mică | |
Uzură diagonală |
Roată nealiniată, problemă de geometrie și de paralelism. |
Presiune prea mică | |
Anvelopele nu au fost permutate de prea mult timp. | |
Echilibrare inadecvată a anvelopelor |
Uzura prematură a anvelopelor poate fi provocată de o problemă de paralelism. Indicatorul vizual de aliniere (VAI) este un sistem care permite reperarea unei probleme de paralelism și controlul uzurii pe fiecare roată, fără sistem de măsură electronic. VAI-ul este format din 5 perechi de lamele de cauciuc plasate la nivelul umărului anvelopei. După câteva mii de kilometri, este de ajuns să comparați indicatorii gradați situați la o profunzime cuprinsă între 1 și 4mm pentru a verifica dacă uzura umărului este aceeași de ambele părți ale osiei.
Da, este important să faceți un ușor rodaj al anvelopelor.
La fabricarea lor, anvelopele sunt acoperite de un strat de lubrifiant care facilitează scoaterea lor din matriță. Astfel, chiar și la momentul vânzării, un strat subțire de lubrifiant este încă prezent la suprafața anvelopei.
Trebuie deci să rulați cu viteză moderată pe primii kilometri ai anvelopei (200km-400km).
Comportamentul fiecărei anvelope este diferit în funcție de marcă și profil, acordați-vă deci suficient timp pentru a vă obișnui cu noile anvelope.
Evitați în primă instanță frânele bruște și accelerările puternice.