Căutare în funcţie de dimensiuni

Uzura anvelopelor

1. Profunzimea legală a șanțurilor și a semnului indicator de uzură

Reglementarea europeană impune o profunzime a șanțurilor minimă care permite anvelopelor să evacueze apa în mod eficient. Ea poate varia în funcție de țară, dar este în general fixată la 1,6mm.

Cea mai mare parte a anvelopelor au semnul indicator de uzură în șanțurile benzii de rulare care indică șoferului că a venit momentul să schimbe anvelopele.

semn indicator uzură pneu

Există și alte sisteme pentru a măsura gradul de uzură al unei anvelope :

  • Semnul de uzură digital constă în a grava pe banda de rulare mai multe cifre care dispar cu timpul.
  • Modificarea culorii. Cauciucul intern se colorează în orange fluorescent când pneul este uzat.
  • Riglă de măsurare a pronfunzimii (acesta unealtă poate fi cumpărată din toate centrele auto)

2. Uzura anvelopelor : diagnosticarea problemelor

Este important să puteți afla cauzele unei uzuri anormale a benzii de rulare. Foarte des, această problemă apare din cauza unei presiuni neadecvate (presiune prea mare sau prea mică) dar și alți factori (problemă mecanică - paralelism, echilibrare, suspensie, transmisie) pot fi cauza unei uzuri premature a anvelopei.

Probleme de uzurăCauze
Umerele (extremitățile benzii de rulare) se uzează mai repede ca centrul benzii de rulare .

Umăr anvelopă
Presiune prea mică
Anvelopele nu au mai fost permutate de mult timp.
Viraj luat la o viteză prea mare.
Jante și anvelope incompatibile
Centrul benzii de rulare se uzează mai repede decât umerele anvelopei.

uzură bandă rulare
Presiune prea mare
Jante și anvelope incompatibile
Anvelopele nu au mai fost permutate de mult timp.
Una din fețele anvelopei se uzează anormal de repede.

uzură anormală pneu
Anvelopele nu au mai fost permutate de mult timp.
Roți nealiniate, problemă de geometrie și paralelism.
Un loc anume (sau mai multe) a benzii de rulare se uzează anormal de repede.

uzură anormală pneu
Stare necorespunzătoare ale pieselor de legătură și suspensie
Echilibrare inadecvată a anvelopelor
Frânare sau pornire prea bruște
Presiune prea mică
Uzură diagonală

uzură diagonală
Roată nealiniată, problemă de geometrie și de paralelism.
Presiune prea mică
Anvelopele nu au fost permutate de prea mult timp.
Echilibrare inadecvată a anvelopelor

3. Avantajele VAI-ului (Indicator vizual de aliniere)

Uzura prematură a anvelopelor poate fi provocată de o problemă de paralelism. Indicatorul vizual de aliniere (VAI) este un sistem care permite reperarea unei probleme de paralelism și controlul uzurii pe fiecare roată, fără sistem de măsură electronic. VAI-ul este format din 5 perechi de lamele de cauciuc plasate la nivelul umărului anvelopei. După câteva mii de kilometri, este de ajuns să comparați indicatorii gradați situați la o profunzime cuprinsă între 1 și 4mm pentru a verifica dacă uzura umărului este aceeași de ambele părți ale osiei.

indicator visual de aliniere vai

Rodaj

Trebuie efectuat rodajul anvelopelor ?

Da, este important să faceți un ușor rodaj al anvelopelor.

La fabricarea lor, anvelopele sunt acoperite de un strat de lubrifiant care facilitează scoaterea lor din matriță. Astfel, chiar și la momentul vânzării, un strat subțire de lubrifiant este încă prezent la suprafața anvelopei.

Trebuie deci să rulați cu viteză moderată pe primii kilometri ai anvelopei (200km-400km).

Comportamentul fiecărei anvelope este diferit în funcție de marcă și profil, acordați-vă deci suficient timp pentru a vă obișnui cu noile anvelope.

Evitați în primă instanță frânele bruște și accelerările puternice.


LiveChat
Whatsapp Messenger