Căutare în funcţie de dimensiuni

Suprafața de contact : riscurile unei supra-presiuni sau a unei presiuni prea mici

Anvelopele mașinii dumneavoastră par impozante și atașate solid bitumului? Cu toate acestea, suprafața de contact a anvelopelor se rezumă cel mai des la câțiva centimetri pătrați. Este extrem de important să respectați regulile de securitate elementare astfel încât să nu vă puneți viața în pericol inutil.

Suprafața de contact a anvelopei este limitată chiar și în caz de condiții optimale. De aceea, o verificare regulată a presiunii din roți este crucială. O presiune inadaptată poate să modifice radical suprafața de contact, așa cum este ilustrat în imaginea de mai jos :

Presiunea trebuie verificată regulat deoarece aparențele sunt înșelătoare uneori.


Un alt punct important este unghiul de carosaj. După cum explicăm și în ghid, cu cât unghiul de carosaj este mai mare, cu atât anvelopa este mai puțin în contact cu șoseaua. Schema de mai jos ilustrează perfect această situație :


Un unghi de carosaj important permite abordarea virajelor cu mai multă ușurință. În revanșă, suprafața de contact este redusă drastic !

Acestea sunt niște modificări mici, nesesizabile, dar care adunate pot avea consecințe non neglijabile asupra comportamentului vehiculului.

Suprafața de contact trebuie controlată constant pentru a preveni riscul de acvaplanare. Este bine de știut că riscul de acvaplanare depinde atât de suprafața de contact cât și de profunzimea șanțurilor din banda de rulare.

Raportul între înălțime și suprafața de contact

Cum este ilustrat mai jos, forma suprafeței de contact variază în funcție de înălțimea anvelopei fie ea importantă (65, schema din stânga) sau restrânsă (35, schema din dreapta).


LiveChat
Whatsapp Messenger