Anvelopele reșapate și remanufacturate oferă o a doua viață anvelopelor uzate și sunt rezultatul unui proces care îmbină inovația tehnologică și respectul pentru mediu.
Reșaparea se adresează în primul rând pieței de camioane (85%). Reprezintă doar 12% din vânzările pentru vehiculele de turism.
Ce este o anvelopă reșapată?
Pe scurt, o anvelopă reșapată este o anvelopă uzată care a fost recondiționată printr-un proces numit reșapare. Această metodă constă în înlocuirea benzii de rulare uzate cu una nouă, păstrând în același timp structura internă a anvelopei, numită carcasă. Nu este vorba, așadar, de o anvelopă complet nouă, ci de una care a suferit o transformare pentru a-i prelungi durata de viață, o renovare care combină economia și respectul pentru mediu.
Ce este reșaparea?
Acum că știți ce este o anvelopă reșapată, vă întrebați poate: ce este reșaparea? Acest proces, destul de tehnic, se desfășoară în mai multe etape.
În primul rând, carcasa anvelopei este inspectată cu atenție pentru a detecta eventualele defecte sau daune. Doar anvelopele care au o structură internă încă solidă sunt selectate pentru reșapare.
Apoi, vechea bandă de rulare este îndepărtată și suprafața este pregătită pentru a primi un nou strat de cauciuc.
Este important de menționat că nu toate anvelopele sunt eligibile pentru reșapare. Criteriile de selecție sunt precise și vizează asigurarea siguranței și calității produsului final. Iată câteva dintre aceste criterii:
- Carcasa trebuie să fie în stare bună, fără deformări sau daune interne care ar putea compromite structura.
- Anvelopa nu a depășit durata sa maximă de viață. O vârstă avansată poate slăbi anvelopa și o poate face inaptă pentru reșapare.
- Anvelopele care au suferit reparații majore sau care au fost întreținute necorespunzător pot fi, de asemenea, respinse.
Dimensiunile cele mai solicitate
Cum se reșapează o anvelopă?
Operațiunea de reșapare a unei anvelope este un adevărat proces industrial care necesită minuțiozitate și expertiză. Pentru a înțelege mai bine în ce constă, să vedem mai îndeaproape etapele principale ale reșapării:
- Inspecția inițială: Înainte de toate, fiecare anvelopă destinată reșapării este examinată pentru a se asigura că este potrivită pentru reșapare. Aceasta include o verificare a structurii interne, a eventualelor daune la nivelul carcasei (cum ar fi herniile sau tăieturile) și a adâncimii canelurilor. Metode avansate de inspecție, cum ar fi scanarea cu laser sau radiografia, pot fi utilizate pentru a detecta defectele ascunse.
- Periaj: Odată ce anvelopa este considerată aptă pentru reșapare, vechea bandă de rulare este eliminată prin periaj. Această etapă pregătește suprafața pentru o aderență optimă a noii benzi.
- Îmbrăcare: Noua bandă de rulare este aplicată pe carcasa anvelopei. Acest lucru poate fi realizat la rece cu benzi premoldate sau la cald prin aplicarea unui nou strat de cauciuc care va fi apoi modelat și vulcanizat.
- Vulcanizare: Este momentul în care anvelopa capătă forma sa definitivă. În această etapă, este plasată într-o presă de vulcanizare unde căldura și presiunea acționează pentru a fixa noua bandă de rulare pe carcasa anvelopei.
- Inspecția finală: După vulcanizare, fiecare anvelopă este supusă unei inspecții amănunțite pentru a se asigura de aderența corectă a noii benzi, de absența defectelor și de conformitatea cu standardele de calitate și siguranță.
Procesul tehnic de reșapare este complex și trebuie realizat de profesioniști experimentați și echipați cu uneltele și mașinile adecvate. Respectarea acestui proces garantează că anvelopa reșapată este sigură și pregătită pentru drum.
Cum să știți dacă o anvelopă este reșapată?
Anvelopele reșapate sunt, în general, marcate cu un simbol sau un cod specific care indică faptul că au fost recondiționate. În Europa, de exemplu, veți vedea adesea marcajul "retread" sau "R" care confirmă că anvelopa a fost oficial reșapată.
Aceste repere pot varia în funcție de țări și de producători. Este, de asemenea, important de menționat că anvelopele reșapate trebuie să respecte standardele de siguranță stabilite de autorități pentru a garanta fiabilitatea lor pe drum.
Liste profils
aflaţi mai multe
aflaţi mai multe
aflaţi mai multe
aflaţi mai multe
aflaţi mai multe
aflaţi mai multe
aflaţi mai multe
aflaţi mai multe
aflaţi mai multe
aflaţi mai multe
aflaţi mai multe
aflaţi mai multe
aflaţi mai multe
aflaţi mai multe
aflaţi mai multe
aflaţi mai multe
De ce să cumpărați anvelope reșapate?
Argumentul major în favoarea anvelopelor reșapate este, fără îndoială, economia pe care o permit. Dacă comparăm costurile cu anvelopele noi, calculul este rapid făcut: reșaparea permite economisirea până la 40% din prețul unei anvelope noi. Și asta fără a sacrifica calitatea, având în vedere că procesul de reșapare oferă o a doua viață anvelopei în respectul normelor în vigoare.
Pe lângă economia realizată, aspectul ecologic al anvelopelor reșapate este un punct care merită toată atenția noastră. Fabricarea unei anvelope noi necesită o cantitate mare de resurse naturale, în special petrol și energie. Reșaparea, pe de altă parte, reduce considerabil amprenta de carbon, diminuând în același timp deșeurile legate de eliminarea anvelopelor. Conform diverselor studii și statistici, reșaparea permite economisirea a mii de litri de ulei și a mai multor tone de cauciuc per anvelopă. Alegând anvelope reșapate, contribuiți direct la protejarea mediului.
Sunt anvelopele reșapate autorizate?
Da, anvelopele reșapate sunt autorizate, fără îndoială. În multe țări, anvelopele reșapate nu sunt doar autorizate, ci și încurajate datorită beneficiilor lor economice și ecologice. Ele sunt supuse unor standarde stricte care garantează siguranța și performanța lor.
În Europa, anvelopele reșapate trebuie să se conformeze acelorași directive reglementare ca și anvelopele noi. Ele sunt testate conform unor criterii riguroase și trebuie să poarte marca "E" care indică conformitatea lor cu standardele europene.
Sunt anvelopele reșapate mai puțin durabile decât anvelopele noi?
Anvelopele reșapate sunt concepute pentru a oferi o performanță comparabilă cu cea a anvelopelor noi, cu condiția să fie întreținute corect și să provină de la producători de încredere.
Insa Turbo și Blackstar sunt două mărci de anvelope renumite în reșapare.
Ce este o anvelopă remanufacturată?
Lumea anvelopelor remanufacturate oferă încă o altă dimensiune de durabilitate și economie în industria anvelopelor. Deși adesea utilizate în mod interschimbabil cu anvelopele reșapate, anvelopele remanufacturate urmează un proces propriu care merită să fie distins.
O anvelopă remanufacturată, la fel ca și anvelopa reșapată, provine din reutilizarea structurii unei anvelope uzate. Diferența majoră constă în amploarea procesului de remanufacturare, care merge de obicei dincolo de reșaparea clasică. De fapt, pe lângă înlocuirea benzii de rulare, remanufacturarea poate include renovarea altor părți ale anvelopei, cum ar fi flancurile sau partea internă.
Procesul de remanufacturare este similar cu cel de reșapare în linii mari, dar poate fi mai complet și mai sofisticat, în funcție de starea anvelopei și de specificațiile producătorului. Începe cu o inspecție minuțioasă a carcasei și poate implica o reparație mai profundă a zonelor deteriorate. La fel ca și pentru reșapare, expertiza tehnicienilor și utilizarea echipamentelor de ultimă generație asigură calitatea și fiabilitatea anvelopei finale.
Care este durata de viață a unei anvelope reșapate sau remanufacturate?
Durata de viață poate varia în funcție de calitatea reșapării, utilizarea și întreținerea anvelopei. În medie, poate fi similară cu cea a anvelopelor noi, cu bune practici de întreținere.