Nokian este un important fabricant de anvelope stabilit în țările nordice din 1934. Uzinele sale sunt situate la Nokia, în Finlanda și la Vsevolozhski, în Rusia. Producătorul este recunoscut ca inconturnabil în materie de anvelope de iarnă. Într-adevăr, principalele piețe sunt zonele unde condițiile climatice se aseamănă cu cele din țările nordice și constitue o provocare pentru buna funcționare a anvelopei, mai ales atunci când este zăpadă și condițiile meteorologice sunt aspre și schimbătoare.
Răsfoiți gama noastră vastă de modele Nokian și găsiți cel care răspunde perfect nevoilor dvs. Profitați de cele mai bune prețuri la întreaga noastră selecție!
Începând de la canelura longitudinală care mărginește umărul, aceasta este susținută de nervuri laterale la un unghi de 20 de grade. Aceste caneluri oferă o aderență remarcabilă pe drum în curbe, la schimbarea direcției, sau chiar în cazul unui subviraj sau alunecare.
Sistemul de suport dublu prezent la nivelul umărului exterior al anvelopei își joacă rolul atunci când se conduce intensiv: structura se rigidizează deoarece blocurile se sprijină unul pe celălalt, oferind precizie la pilotaj. În contrast, acest suport este mult mai puțin intens în timpul conducerii standard, ceea ce reduce reacția la rulare și, prin urmare, consumul vehiculului. Regiunea umărului este, de asemenea, susținută de unghiul de 20 de grade prezent pe părțile nervurilor. Acest lucru oferă anvelopei o stabilitate suplimentară, în principal în curbe, în timpul unei schimbări de direcție, precum și în timpul unei manevre bruște pentru a evita un obstacol.
Ploaia este condiția meteorologică responsabilă pentru majoritatea accidentelor de pe drumurile de vară. Riscurile de pierdere a controlului asupra mașinii cresc excesiv atunci când izbucnește brusc o furtună. Lipsa de aderență a anvelopelor este în principal indicată ca fiind responsabilă pentru fenomenul de acvaplanare. De aceea, Nokian Tyres a desenat pe anvelopele de vară nervuri în piqué care măresc aderența pe carosabilul ud și contracarează acvaplanarea în situațiile de precipitații periculoase. Aceste caneluri în piqué sunt plasate în șanțurile transversale majore prezente pe umărul intern. Un număr crescut de aceste șanțuri permite acestor crestături eliptice să stocheze un volum mare de apă. Această idee oferă anvelopei o aderență ad hoc chiar și atunci când uzura timpului își face efectul asupra anvelopei. Cu cât dispare mai mult cauciucul, cu atât crește volumul șanțurilor în piqué, lărgite în partea de jos.
Cauciucul de pe flancurile anvelopei conține un material folosit în aeronautică și pentru scopuri militare, fibre de aramidă discontinuă cu calități de rezistență excepționale. Aceste fibre întăresc la maximum fața laterală a anvelopei, conferindu-i o rezistență mult mai bună în fața agresiunilor și tăieturilor.
Sculpturile Cross-Block ale blocurilor din partea centrală a anvelopelor sunt concepute pentru a acționa în două direcții. Lamelile Cross situate aproape de umărul exterior formează un șanț solid care îi conferă stabilitate indiferent de condiții. Lamelile Cross situate aproape de umărul interior formează un șanț mai articulat. Acestea oferă o legătură mai fină cu drumul și reduc reacția la rulare, precum și intensitatea zgomotelor. S-a efectuat o optimizare precisă a volumului de canelură, precum și a înclinației lamelei Cross, care formează un unghi față de șanț. Când carosabilul este umed, lamela Cross stochează apa prezentă pe drum și maximizează evacuarea acesteia în nervurile principale, pentru o prevenire amplificată a acvaplanării.
Canalele principale ale anvelopei sunt netezite, ceea ce îi conferă, pe lângă eleganța sa, o mare capacitate de a evacua eficient apa prezentă pe drum. Canalele de pe coaste care se deschid către aceste canale principale alunecoase măresc volumul global al șanțurilor anvelopei și ajută la contracararea posibilității de a intra în aquaplaning.
La Nokian Tyres, fiecare anvelopă utilizează numai uleiuri purificate și producția nu include în niciun moment produse chimice toxice sau cancerigene. Lider în termeni ecologici ai producătorilor de anvelope, Nokian este pionier în utilizarea uleiului purificat cu conținut scăzut de arome. Cu toate acestea, performanțele sale în termeni de siguranță și în special aderența anvelopei pe sol umed sunt excelente, indiferent de sezon.
Cea mai apropiată coastă longitudinală a umărului interior este striată de caneluri Hydro diagonale de mare adâncime pentru a oferi stabilitate anvelopelor. Aceste caneluri îmbunătățesc protecția împotriva acvaplanării prin captarea mai multor apă de pe sol și direcționarea acesteia către canelurile mari de circumferință.
Această inovație se regăsește și pe coasta principală cea mai apropiată de umărul exterior. Ansamblul acestor caneluri de mare amploare oferă mai multă siguranță în condiții de ploaie și reduce semnificativ riscul de derapare pe asfalt umed.
Nokian Twin Trac Silica este un amestec de cauciuc compus din cauciuc natural, desigur, dar și din siliciu și ulei de rapiță. Distribuția originală a particulelor asigură anvelopei o aderență optimă pe zăpadă și sub ploaie. Acest mix inovator de avangardă perfecționează și stabilitatea de conducere, precum și reacția la alterarea anvelopei. Calitatea și volumul materialelor utilizate păstrează anvelopei performanțele sale superbe în aderența de iarnă, chiar și în cazul modificărilor intense de temperatură sau după foarte mulți kilometri. Consumul vehiculului este, de asemenea, în scădere netă datorită reducerii drastice a rezistenței la rulare.
Într-un anvelopă cu structură multicușcă, utilizarea mai multor amestecuri de cauciuc conferă anvelopei diversele sale caracteristici.
Stratul de cauciuc al benzii de rulare Nokian Intelligent UHP Silica permite păstrarea celei mai bune legături cu carosabilul, indiferent de situații, și este conceput pentru a-și da maximum în condiții de utilizare intensivă, la fel de mult ca la viteze ridicate.
Stratul intermediar integrează un amestec care conține nanosiliciu cu greutate moleculară mică. Cu acest compus original și inovator, se observă o transmitere cu adevărat mai rapidă a schimbărilor direcționale decât cu amestecurile clasice.
În ceea ce privește stratul inferior, amestecul său de cauciuc cu o rigiditate extremă reduce rezistența la rulare, ceea ce minimizează în mod semnificativ căldura, inducând o rezistență crescută la alterare, un consum energetic mai mic și o reducere a emisiilor toxice pentru mediu.
Anvelopa include un indicator de uzură (DSI) care permite cunoașterea adâncimii reziduale a canelurilor sale. Acest indicator este compus dintr-o serie de numere în milimetri inscripționate pe banda de rulare. Cu cât banda de rulare se uzează mai mult pe parcursul kilometrilor, cu atât aceste numere se șterg mai mult. Anvelopa include un al doilea indicator, care informează despre riscurile de acvaplanare. O picătură este plasată pe pavajul central la 4 mm de la baza canelurilor. Când această picătură este ștearsă de uzura cauciucului, atunci este timpul să procedați la schimbarea anvelopelor, deoarece riscul de acvaplanare este mare.
Zona Info prezentă pe flancul unui anvelopă Nokian accentuează siguranța prin prezentarea indicatorilor de locație și presiune. Astfel, se poate marca locația în timpul montării în timpul schimbărilor de anvelope, precum și presiunea corectă de umflare. O nouă informație poate fi chiar înregistrată în această zonă, este cuplul de strângere a șuruburilor pe jantele din aliaj. Majoritatea anvelopelor sportive UHP sunt montate pe jante de aluminiu pentru care strângerea șuruburilor necesită o atenție sporită. Este o siguranță sporită pentru utilizator deoarece este necesar ca șuruburile să fie strânse la cuplul corect și să fie restrânse la fiecare 100 sau 200 de kilometri.
Compozitul Nokian Intelligent UHP Silica al benzii de rulare este optimizat pentru a putea face față utilizărilor intense și vitezelor mari. Lanțurile moleculare ale acestui cauciuc, aliate cu particulele de siliciu, rezultă într-un amestec deosebit de robust care își păstrează caracterul elastic. Suportă în mod constant o gamă largă de temperaturi și intensifică aderența pe carosabile umede în orice moment al zilei, de la primăvară până toamna. Legătura cu drumul este ideală și nu concepe niciun abatere, indiferent de circumstanțe.
Optimizarea confortului de conducere este vizată de inovația Silent Groove Design prezentă pe pereții blocurilor de cauciuc longitudinale, unde cavități hemisferice, stilizate ca o minge de golf, sunt responsabile pentru controlul mișcării aerului. Ele opresc, de asemenea, sunetele emise de marginile nervurilor transversale și emiterea de șuierături inconfortabile. Ca urmare, zgomotele din interiorul habitaclului sunt considerabil reduse, la fel ca și cel extern, de rulare. În final, conducerea devine silențioasă și cu atât mai plăcută. Silent Groove Design răcește și suprafața anvelopei prin diminuarea reacției aerodinamice, ceea ce, dimpotrivă, crește rezistența la alterare și kilometrajul.