Anvelope auto
Anvelope motocicletă
Anvelope de ATV
Jante tablă
Jante aluminiu
Pachet jante + anvelope
Lanțuri de iarnă
Echilibrare
Umflare
Unelte și suporturi
Reparație
Acumulator
Uleiuri
Accesorii
TPMS
Montare - Fixare
Aditivi
Ghid
Livrare şi montare
Pro
Contul meu
Contact
Citind unele articole din revistele specializate sau parcurând forumurile, avem uneori impresia că umflarea anvelopelor cu azot este superioară celei cu oxigen. Este adevărat că umflarea cu azot s-a generalizat în sectoarele aviației comerciale și militare, circuitelor de curse cu mașini și în sectorul ingineriei civile.
Este interesantă pentru toată lumea trecerea la azot ? Nu este sigur.
Aerul pe care-l respirăm este un gaz compus din 78% azot, 21% oxigen și 1% din alte elemente. Azotul este deci un gaz prezent în cantitare mare în aerul cu care umflăm anvelopele. Știind că atunci când umflăm cu azot procentul de azot este de 99%, diferența poate părea neglijabilă.
Ca toate gazele, azotul se supune regulilor de dilatare care apare atunci când temperatura crește și de condensare atunci când temperatura scade. În mare, la fiecare creștere de 8°c, presiunea crește cu 0.1 bar și invers.
Nu folosiți niciodată o pompă cu vid pentru a pregăti pneul dumneavoastră pentru umflarea cu azot, deoarece veți deteriora irevocabil structurile interne ale anvelopei care garantează buna sa funcționare.
Anvelope auto