Căutare în funcţie de dimensiuni

Cum trebuie ajustată presiunea din anvelope în funcție de viteză?

Știați că este util să adaptați presiunea din anvelope pentru a rula la o vitezâ foarte mare? În mod normal, nimeni nu ar trebui să fie interesat de acest articol deoarece limitările de viteză în Europa ne forțează să rulăm la viteză moderată. .

Cu toate acestea, ținem să precizăm anumite lucruri pentru cei mai curajoși dintre noi.

Din cauza greutății pe care trebuie să o suporte, flancurile anvelopelor suferă o deformare lejeră și banda de rulare se aplatizează când intră în contact cu șoseaua.

Fenomenul de deflexie a anvelopei la viteză mare

Inginerii utilizează termenul de deflexie pentru a desemna calculul diferenței de măsură dintre raza anvelopei "fără constrângeri" (între partea superioară a anvelopei și centru, adică partea anvelopei care nu suferă deformări sub efectul contactului cu solul) și raza anvelopei "constrânse" (între centrul anvelopei și șosea, partea anvelopei care se aplatizează la intrarea în contact cu solul).

Cu cât viteza este mai mare, cu atât anvelopele se deformează mai mult și arată o aplatizare semnificativă a benzii de rulare. Altfel spus, cu cât un automobilist conduce mai repede, cu atât deflexia sau deformarea anvelopei este mai importantă. În paralel, cu cât viteza crește, cu atât capacitatea de sarcină a vehiculului scade.

Presiunea anvelopei trebuie adaptată la viteza cu care sunteți obișnuit să rulați pentru a păstra un nivel de securitate și performață optimal.

Care presiune pentru care viteză? ?

Să luăm exemplul unei anvelope standard, de dimeniune 215/50R17 91W, pentru care numărul de rotații este de aproximativ 520 pentru a parcurge 1 kilometru. La 50km/h, numărul de rotații este de aproximativ 7 pe secundă. Când viteza crește la 240km/h, numărul de rotații poate atinge nu mai puțin de 35 pe secundă. Mai concret, aceasta se traduce printr-o deflexie a anvelopei la fiecare 28 milisecunde. Cu cât viteza este mai mare, cu atât deformarea anvelopei este mai importantă.

ETRTO (Organizația Europeană Tehnică a Pneumaticelor și a Roții) a recunoscut că fenomenul de deflexie a anvelopelor are o importanță non neglijabilă și ar trebui redus pentru a nu pune în pericol automobiliștii care circulă cu viteze mari.

ETRTO a preconizat astfel o o adaptare a presiunii și a sarcinii în funcție de viteza de rulare. În caz de viteză mare, este recomandată aplicarea unei presiuni la umflare superioară indicațiilor de pe flancul pneului.

Indicații pentru a afla presiunea adecvată în raport cu o viteă dată.

Luând ca bază presiunea recomandată de producător în condiții de condus obișnuite, presiunea anvelopei trebuie crescută progresiv în funcție de viteză. În exemplul de mai jos, presiunea de 2.4 bar recomandată de producător pentru o anvelopă 215/50R17 91W, poate fi crescută cu 0,10 bar pentru fiecare 10km/h în plus la viteză.

Evident, în afara cazului în care conduceți o Formula 1, este imposibil să ajustați presiunea din mers. Prevedeți deci presiunea necesară înainte de a face nebunii.

+10km/h =creșteți presiunea cu +0.10 bar

Apoi, în timp ce viteza continuă să crească, capacitatea de sarcină indicată pe flancul pneului scade cu 5% pentru fiecare palier de 10km/h, aceasta producându-se până când vteza a crescut cu 30km/h suplimentari.

+10km/h = -5% de capacitate de sarcină

În cazul nostru, anvelopa 215/50R17 91W cu un indice de sarcină standard poate suporta 671kg. Această capacitate de sarcină nu mai atinge decât 570kg atunci când este montat pe o mașină care circulă cu viteza de 270km/h.










LiveChat
Whatsapp Messenger