Căutare în funcţie de dimensiuni

Stocarea anvelopelor neutilizate

V-ați decis în sfârșit să vă cumpărați o nouă pereche de anvelope de iarnă? Sunteți pregătit să înfruntați iarna și șoselele înghețate?

Dar unde trebuie stocate anvelopele apoi? Este mai ușor de știut unde nu vor fi puse, nici în camera copiilor (din cauza riscului de a fi sparte), nici în bucătărie (prezența grăsimilor, temperatura ridicată), nici în baie (umiditate), decât unde ar putea fi păstrate în mod adecvat.

Aveți aici un mic recapitulativ al condițiilor care trebuie respectate pentru o păstrare ideală.

Anvelopele nu sunt făcute pentru o stocare de lungă durată. În regulă generală, stocarea timp de mai multe luni în condiții care lasă de dorit, va avea efecte negative asupra anvelopei.

Stocarea anvelopelor demontate

Anvelopele trebuie ținute într-un spațiu ferit de lumina zile (ozonul are un efect coroziv asupra cauciucului) și la temperaturi scăzute. Camera trebuie bine ventilată (dar nu cu ajutorul curenților de aer).

O pivniță sau un atelier valorează mai mult decât un depozit sau un garaj din cauza diferențelor mari de temperatură dese.

Anvelopele trebuie interpuse în poziție verticală pentru a evita deformările și a face procesul de montare mai ușor. Nu trebuie nici suprapuse, nici puse unele peste altele pe o parte.


Dacă intercalați anvelope cu inscripții albe, este imperativ să suprapuneți inscripțiile pentru a evita ca albul să fie murdărit de cauciucul negru..

Este posibil și să ambalați fiecare pneu într-un sac de plastic de grădinărit, având grijă să scoateți cât mai mult aerul pentru a proteja pneul de praful și de umiditatea exterioară.

Anvelopele cu cameră de aer trebuie dezumflate pe jumătate înainte de a fi puse la păstrare.

Vă rugăm să verificați cu atenție interiorul anvelopei înainte de montare, deoarece umiditatea poate ataca straturile metalice ale anvelopei și impuritățile ar putea astupa valva de aer.

Este imperativ să efectuați o rotație regulată a anvelopelor demontate pentru ca acestea să nu se aplatizeze pe o parte.

Stocarea anvelopelor montate pe jante

Stocarea anvelopelor montate pe jante este de preferat față de prima categorie. Dezavantajul este că implică faptul că trebuie să aveți jante de schimb. Este important să stocați anvelopele pe flanc și nu pe verticală. Contrar anvelopelor fără jantă, anvelopele montate pe roți pot fi suspendate.


Avantaje : nicio deformare cauzată de stocare.

Ar fi ideal să învârtiți roata în mod regulat pentru a evita orice risc de aplatizare.

Un pneu care s-a aplatizat este inutilizabil?

Fenomenul de aplatizare care apare din cauza unei lipse de atenție dată stocării anvelopelor dispare în general la încălzirea cauciucului. Cu toate acestea, o aplatizare apărută după o lungă perioadă în care anvelopa nu a fost învârtită (mai lungă de 6 luni) riscă să cauzeze daune irecuperabile.

Anumite anvelope sunt mai vulnerabile ca altele :

  • Anvelopele de înaltă performață dotate cu un indice de viteză crescut sunt mai sensibile la fenomenul de aplatizare din cauza proprietăților elastice ales nailonului din care sunt compuse.
  • Un pneu cu profil îngust este de asemenea mai sensibil la fenomenul de aplatizare.
  • Dacă pneul este montat pe o jantă, el trebuie umflat la presiunea recomandată pentru a câștiga în rezistență.

Pentru cazurile de figură pe care tocmai le-am tratat, este primordial să notați anvelopele (față stânga, față dreapta etc) pentru a respecta cerințele de securitate în materie de rotație a anvelopelor.

Stocarea anvelopelor montate pe un vehicul.

Pentru a nu se strica în scurt timp, este important să ușurați anvelopele de greutatea vehiculului suspendându-l pe un sistem de ridicare. Dacă nu aveți această posibilitate, presiunea din anvelope trebuie crescută cu 25%, iar vehiculul trebuie deplasat la fiecare 3 luni.

Trebuie neapărat să deplasați vehiculele imobilizate la fiecare trei luni pentru a evita apariția acestui fenomen de aplatizare.


LiveChat
Whatsapp Messenger